Sweet!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

+2
Ryssk
Windahl
6 posters

Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Windahl Thu Oct 13, 2011 9:06 pm

Tjena allihopa, tänkte dela med mig av en riktigt bra spelsida där du billigt kan köpa allt från relativt nya till icke än släppta spel för en human summa pengar.
Jag och Anton (aka Wivou) har ett delat konto där, för när du köper spel där får du något som kallas "Reward Points" (logiskt va? Smile )

www.g2play.net

Sidan säljer STEAM spel, dessa spel är 100% retail men se till att du får rätt version så du inte köper en RU CD-key, visst, kan du läsa ryska så go ahead.

Wivou och jag har beställt spel därifrån för över 300euro totalt och har aldrig varit några problem med "invaild cd-key" osv.

När du beställer bekräftas först att du betalt och ett mejl dimper ner i din inkorg för att bekräfta betalningen efter ca 10-30min efter det kommer ett mejl till med CD-keyn.
*Problem? Får du inte nyckeln fastän du fått betalning bekräftad så kontakta Support via LIVE CHAT eller mejl. De är online 24/7 så du bör få ett svar inom 15-30min.
Men som sagt, har aldrig hänt att en CD-key har varit invaild.

RewardPoints: Det får du när du köper spel beroende på priset på spelet du köper. Samla ihop tillräckligt och gör som Wivou gjorde: Köpte Ro2 för 18kr tack vare sina rewardpoints.

Premium Acc: Får du automatiskt när du beställt för över 200euro. Detta gör att du får special erbjudande och massvis med rabatt.

ENJOY!
Windahl
Windahl

Posts : 7
Join date : 2011-10-05
Age : 35
Location : Blekinge, Mörrum

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Ryssk Fri Oct 14, 2011 7:59 am

En förvarning kring G2Play.net

Dessa är inga auktoriserade återförsäljare utav t.ex EA games, Blizzard m.m. Alltså finns det en viss risk att din nyckel kommer att bli bannat. Men inte säkert

du har t.ex greenmangaming.com , samt Direct2drive.com som är auktoriserade återförsäljare av dom stora bolagen


Ryssk
Ryssk

Posts : 189
Join date : 2011-09-15

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Snuffeldjuret Fri Oct 14, 2011 8:45 am

Bannat pga?
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
Forum Admin

Posts : 1436
Join date : 2010-03-10
Age : 39
Location : Göteborg

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Ryssk Fri Oct 14, 2011 12:24 pm

För att det är tydligen privatpersoner som köper nycklarna i butik, sedan säljer vidare dom som jag har förstått det. Dom är alltså INTE auktoriserade säljare, vissa har fått sina steamkonton bannat, vissa inte! Det ligger en risk i det, men man kan klara sig Smile
Ryssk
Ryssk

Posts : 189
Join date : 2011-09-15

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Snuffeldjuret Fri Oct 14, 2011 2:01 pm

Men om privatpersonen köpte spelet från en auktoriserad säljare från början, varför skall då nyckeln bannas? Hur vet dom vart nyckeln kommer ifrån? Tycker det låter skumt eftersom jag inte fårstår hela resonemanget bakom Razz. Jag fattar inte hur dom vet vem dom skall banna och vem dom inte skall banna bara beroende på exakt vart dom köpte det Razz.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
Forum Admin

Posts : 1436
Join date : 2010-03-10
Age : 39
Location : Göteborg

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Groznij Fri Oct 14, 2011 3:09 pm

Inget spelföretag vill ha byteshandel igång... De anser att folk som köper det begagnat hade köpt det nytt annars. Än så länge finns vad jag vet inga regler som säger att det är okej att köpa digitala kopior begagnat, så... De blir lite gnälliga.
Groznij
Groznij
Forum Admin

Posts : 204
Join date : 2010-03-10
Location : Linköping, Sweden

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Snuffeldjuret Fri Oct 14, 2011 5:49 pm

Men det går la inte att köpa begagnade steam spel tex? Sen undrar jag hur dom kan veta, om det nu går, att någon har köpt ett begagnat spel. Personen kan ju ha flyttat eller nått ^^.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
Forum Admin

Posts : 1436
Join date : 2010-03-10
Age : 39
Location : Göteborg

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Groznij Fri Oct 14, 2011 7:48 pm

Indeed; därför det inte är vanligt att nycklar bannas. Fattar personligen inte hur att det skulle gå att köpa begagnat via steam... Nycklarna kopplas ju till steam? :r
Groznij
Groznij
Forum Admin

Posts : 204
Join date : 2010-03-10
Location : Linköping, Sweden

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Wivouzan Fri Oct 21, 2011 3:02 pm

Som sagt, köpt så mycket från den hemsidan så det är löjligt. Har aldrig gått åt skogen sålänge man läser vad som står, finns ju mycket keys som inte fungerar i Steam t.ex.
Wivouzan
Wivouzan

Posts : 2
Join date : 2011-10-20

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Snuffeldjuret Mon Oct 31, 2011 12:17 pm

Var det någon som köpte BF3 härifrån btw?
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
Forum Admin

Posts : 1436
Join date : 2010-03-10
Age : 39
Location : Göteborg

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Hjanne Mon Nov 21, 2011 5:18 pm

Jag köpte bf härifrån.
Hjanne
Hjanne

Posts : 227
Join date : 2010-03-10
Age : 37
Location : Uppsala

Back to top Go down

G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted) Empty Re: G2Play.net : Riktigt billiga spel (Trusted)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum